top of page
  • תמונת הסופר/תקארין

שליחת קבצי ההזמנה לחתונה להדפסה בבית הדפוס

אז נכון,

היום כבר לא כולם מדפיסים את עיצוב ההזמנה לחתונה בכמויות,

אבל אם אתם שואלים אותי - אין כמו התוצר המודפס.


גם אתם ממש משוכנעים שאין בזה צורך, שקלו להדפיס בכל זאת לפחות כמה עותקים בודדים.

למה?

  1. מזכרת. השקעתם כסף/זמן בעיצוב, למה שלא תשמרו לכם עותק אמיתי?

  2. ישנם אורחים מבוגרים או בני משפחה קרובים (סבים וסבתות) שאולי יעדיפו לקבל הזמנה מודפסת.

  3. צילומים ביום החתונה - הצלמים אוהבים (ובצדק) לעשות צילום יפה של קומפוזיציה חגיגית הכוללת בד"כ את עיצוב ההזמנה לחתונה ועוד כמה פריטים חתונתיים נוספים (נעליים, טבעות וכו'). זה מתקשר לסעיף הראשון - יוצאת לכם אחלה מזכרת יפהפייה ומרגשת.

  4. לאחר החתונה אפשר לשמור את ההזמנה בתוך מסגרת ביחד עם פריטים נוספים סמליים (שברי הכוס, עלי כותרת מהזר וכו') ולתלות בבית, כמו כאן או כאן.

נו, השתכנעתם? המשיכו לקרוא :)


שליחת הזמנה לחתונה להדפסה היא השלב הסופי לפני חלוקת ההזמנות הפיזית.

שלב זה דורש תשומת לב לפרטים והקפדה על עקרונות מסוימים כדי להבטיח שההזמנות שלכם יודפסו בצורה הטובה ביותר.


בואו נבין את 10 העקרונות המרכזיים בעת שליחת קבצי הזמנה לחתונה להדפסה:


  1. בחרו בית דפוס מקצועי: בחירת שירות דפוס מנוסה ובעל מוניטין היא חיונית כדי להבטיח תוצאות באיכות גבוהה. כמו בבחירת מסעדה - גם בית דפוס תמיד עדיף לבחור לפי המלצה או לפי דירוג טוב. קראו ביקורות של לקוחות, השוו מחירים (תוכלו להיעזר בניסוח בקשה להצעת מחיר מבית הדפוס) ובדקו ככל הניתן דוגמאות של עבודותיהם המודפסות. *כמובן שתוכלו למצוא באתר שלי המלצות על בתי דפוס באזורים שונים בארץ - חלקם מומלצים מניסיון אישי שלי וחלקם מומלצים על-ידי לקוחות שלי. ההמלצות אינן ממומנות ואין לראות בהן הבטחת איכות מכל סוג שהוא. *מומלץ לתאם הגעה מראש מול בית הדפוס שבו תבחרו, כדי לוודא שיוכלו לקבל אתכם בזמן. כמו כן, לא תמיד ההדפסות יבוצעו על המקום.

  2. הגהה ועריכה: לפני שליחת ההזמנה לחתונה לבית הדפוס לצורך הדפסה, בצעו הגהה אחרונה ובדקו את התוכן בקפדנות. כן, גם אם כבר בדקתם אותו. בדקו האם יש שגיאות כתיב או דקדוק, כמו גם אי דיוקים ברמת יום, תאריך שעה וכו'. ודאו שכל השמות והפרטים נכונים. רצוי שמספר אנשים יבדקו את ההזמנה כדי לאתר טעויות קטנות שעלולות להתפספס.

  3. פריסת הטקסט: ודאו שהטקסט ברור וקריא דיו. בדקו שהוא לא קרוב מדי לשוליים.

  4. גודל ההזמנה, פורמט ורזולוציה: ודאו שגודל ההזמנה שלכם מתאים לגודל המעטפה שאתם מקבלים מהאולם או רוכשים. גדלים סטנדרטיים להזמנה הם למשל 12*17, 12*18, 15*15 ו-11*23, כאשר המעטפה בד"כ גדולה מהם בס"מ אחד (למשל - הזמנה בגודל 12*18 למעטפה בגודל 13*19). כמו כן, חשוב לוודא שההזמנה מעוצבת ברזולוציה המותאמת לדפוס - 300dpi וסגורה כקובץ PDF, זאת כדי להבטיח הדפסה איכותית.

  5. סוג הנייר: בחרו נייר באיכות טובה, המשלים את העיצוב שלכם ומתאימה לתקציב שלכם. הנייר הסטנדרטי והמוכר ביותר הוא נייר כרומו בגימור מאט בעובי כ 300-350 גרם. ניירות פופולריים נוספים ומיוחדים יותר הם נייר פנינה מנצנץ (בגוון לבן או קרמי) ונייר עם טקסטורה מחוספסת (בגוון לבן או קרמי) שיש לו שם אחר בכל בית דפוס ושמו הנפוץ הוא מודיליאני. מוזמנים לקרוא על סוגי הנייר השונים בהדפסת הזמנה לחתונה וההבדלים ביניהם.

  6. טכניקת הדפסה והשבחות למיניהן: זהו סעיף שממש אינו בגדר חובה, אבל אם אתם רוצים להשקיע במיוחד (גם כלכלית) - יש לכם אינספור אופציות לעשות זאת. לדוגמה: השבחת פויל (הטבעה או הבלטה), הדפסת רקע "ממוחזר" על נייר עם טקסטורה שמדמה נייר קראפט, הוספת חובק, חיתוך מיוחד, או למשל הוספת סימן קיפול (נקרא "ביג") כדי ליצור הזמנה נפתחת כמו ספר (יש לעצב זאת כך מראש כמובן).

  7. הוספת בלידים (שוליים) וצלבי חיתוך: כן, זה סינית. לא, אין צורך להיבהל. זה לגמרי באחריות המעצב/ת הגרפי/ת שלכם. אז אם אי פעם תהיתם מה אלו הסימנים שיש בארבע הפינות של ה-PDF שלכם - זה הסעיף בשבילכם, אבל הוא נטו להעשרה. אז אם אתם מתבלבלים בקלות - אני מרשה לכם לדלג עליו :) בשליחת הזמנה לחתונה להדפסה יש לוודא כי הקבצים כוללים שוליים אקסטרה ("בליד") של 2 מ"מ נוספים מכל כיוון וסימוני חיתוך. למה? אנחנו לא רוצים שבתהליך חיתוך ההזמנות ייחתך חלק חשוב מהגרפיקה, ולכן בגרסה להדפסה אנחנו ממשיכים אותה עוד קצת החוצה כדי לאפשר חיתוך פנימה לפי צלבי החיתוך שהוספנו, כך שבסוף מתקבל העיצוב המקורי שאותו בדקתם, ללא השוליים. כלומר, אל דאגה - לא יראו את הסימונים הללו לאחר החיתוך. *זוהי שיטת העבודה ברוב בתי הדפוס, אבל היא עשויה להשתנות בין מקום למקום.

  8. לוח זמנים: תכנן מראש את מועד התחלת עיצוב ההזמנה לחתונה על-מנת לוודא שיש לכם מספיק זמן כדי לייצר ולקבל לבדיקה את הסקיצה של העיצוב, לשלוח להדפסה ולשלוח לאורחים. כמה זמן לוקח תהליך עיצוב הזמנה לחתונה וכמה זמן מראש רצוי לשלוח הזמנות לחתונה? כל התשובות נמצאות כאן. התייעצו עם בית הדפוס שלכם כדי לקבוע את זמן האספקה והאיסוף. כמו כן, שלחו להם את הקבצים עוד בטרם ההגעה אליהם כדי לוודא שהכל תקין מבחינתם ושאין להם דרישות נוספות.

  9. כמות ותוספות: בחרו את מספר העותקים שאתם צריכים על-פי רשימת האורחים שלכם. זה ממש לא אומר שאם יש לכם 350 אורחים תצטרכו 350 הזמנות מודפסות! אז כמה עותקים של הזמנות לחתונה מומלץ להדפיס? כמות העותקים נקבעת לפי כמות הרשומות, ולא לפי כמות האורחים. רשומה = "בית אב" = אם יש משפחה בת 5 נפשות לא תתנו לה 5 הזמנות נפרדות אלא הזמנה אחת, כנ"ל לגבי זוג וכו'. קחו את המספר שיצא לכם לאחר הבדיקה הזו, והזמינו כמה הזמנות נוספות כדי לתת מענה לכל תוספות או טעויות של הרגע האחרון.

  10. העברת קבצים, הדפסת ניסיון ואישור סופי: לאחר שביצעתם את כל הנ"ל - הגיע השלב להעביר את הקבצים הסופיים אל בית הדפוס. איזה כיף! עליכם לציין במייל את כל הפרטים הרלוונטיים, כמו - גודל, כמות עותקים, סוג נייר וכו'. כאמור, מומלץ לשלוח להם את הקבצים מראש (עוד בטרם ההגעה הפיזית אליהם) כדי שיבדקו גם הם שהכל תקין מבחינתם ושאין להם דרישות נוספות. בחלק מבתי הדפוס ניתן לבקש הדפסת ניסיון לפני הדפסת כל הכמות. כך ניתן לבדוק את הגרפיקה על סוגי נייר שונים ולבחור מתוכם ואף לוודא שהצבעים יוצאים לטעמכם (בכל בית דפוס תיתכן סטייה קטנה בצבעוניות וזה נורמלי לגמרי). בדקו היטב את הדוגמה כדי לוודא שהיא תואמת את הציפיות שלכם.


אז הבנו שתהליך שליחת ההזמנה לחתונה להדפסה דורש תשומת לב לפרטים, הקפדה על לוחות זמנים ושיתוף פעולה עם שירות דפוס מקצועי. זה אולי נראה ארוך או מסובך, אבל האמת - שזה ממש ממש לא :) על-ידי ביצוע השלבים שציינתי לכם כאן, תוכלו להבטיח שההזמנות שלכם יודפסו בצורה מדויקת ויפה, ויתנו את הטון ליום המיוחד שלכם.


אם תחליטו לעצב אצלי את ההזמנה לחתונה שלכם תקבלו ממני ליווי מלא בנושא לאורך כל הדרך, עם המלצות על בתי דפוס, סוגי נייר וכו'.

בסוף התהליך תקבלו גם מייל מסודר עם קבצים איכותיים במידות הנכונות, הכולל את כל הדגשים, ההמלצות וההנחיות שאותם יש לצרף לבית הדפוס, כך שלא יהיה לכם עוד הרבה מה לעשות מעבר ללבחור את מקום ההדפסה וכמות העותקים ולבדוק את העיצוב הסופי :)


בהצלחה!


78 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page